Konfirmation

Hvert forår konfirmeres de unge piger og drenge fra 8. klasse, som har valgt det, og som har gået til præst i Vestkirken eller Hedegårdskirken.

Konfirmationen er en kæmpe festdag for de unge, deres familier og venner – en af de dage, hvor alle stole i Pederstrup Sogns 2 kirker er besat og rummene fyldt af feststemning, forventning og glæde.

Konfirmation betyder bekræftelse. Ved konfirmationen i kirken bekræfter Gud det løfte, han gav ved dåben, og konfirmanden knæler ved alteret og modtager konfirmationsvelsignelsen. Gennem bønner og velsignelsen gentages Guds løfte fra dåben om at følge konfirmanden med sin kærlighed gennem hele livet.

At gå til præst betyder også at lære gudstjenesten at kende ved at komme i kirke otte gange. Alle i kirken glæder sig hvert år til at møde et nyt hold konfirmander.

Læs mere om konfirmation på www.folkekirken.dk. Her kan du også se nogle små videoklip, hvor konfirmander fortæller om, hvad de har oplevet og tænkt i forbindelse med deres forberedelse og konfirmation.

Konfirmationsdatoer 2025

• For elever, der efter sommerferien 2024 går i 8. klasse på Baltorpskolen afd. Grantoften er konfirmationsdatoerne 17. maj og 24. maj 2025 ved sognepræst Majbritt Breinholt Christensen i Vestkirken.
  • For elever, der efter sommerferien 2024 går i 8. klasse på Hedegårdskolen er konfirmationsdatoerne 29. maj og 31. maj 2025 ved sognepræst Vibeke Fuglsang Olsson i Hedegårdskirken.
  • For elever, der efter sommerferien 2024 går i 8. klasse under GRUPPEORDNINGEN er datoen d. 10. maj 2025 ved sognepræst Kirsten Jørgensen i Vestkirken.

Tilmelding til konfirmationsforberedelse og konfirmation i Pederstrup sogn:

Konfirmandtilmelding

Hvis I som forældre har fælles forældremyndighed, skal I begge give samtykke til tilmeldingen.

Efter tilmeldingen vil I modtage en bekræftelse samt en besked fra kirkekontoret hurtigst muligt derefter. I mailen vil der være et link til konfirmandkommunikation, hvor alt korrespondance mellem jer og kirken foregår. Der vil på denne side være mulighed for at vælge hvilken dag man ønsker konfirmationen og for konfirmationerne i Vestkirken vil der også være mulighed for at vælge tidspunktet. Vær dog opmærksom på at der ikke er ubegrænset plads på konfirmationstiderne, og de vil blive lukket efterhånden som de bliver fyldt op.

For elever bosat i Pederstrup Sogn, der går på andre skoler og som ønsker konfirmation i Hedegårdskirken eller i Vestkirken, bedes man rette henvendelse til kirkekontoret 44 97 75 37 for nærmere oplysninger.

For elever bosat andre steder end i Pederstrup Sogn, der går på skoler i Pederstrup Sogn og som ønsker konfirmation i Hedegårdskirken eller i Vestkirken, bedes man rette henvendelse til kirkekontoret 44 97 75 37 for nærmere oplysninger.

Ring til kirkekontoret på 44 97 75 37, hvis du har spørgsmål til ovenstående.

Konfirmation

Kirkekontoret

Pederstrup Sogns kirkekontor finder du i Vestkirken,
Platanbuen 6, 2750 Ballerup
Mail: pederstrup.sognballerup@km.dk - Sikker mail

Kontonr.: 2217-3061780555

Mandag-torsdag kl. 9–13
Fredag kl. 10–13

Henvendelse vedr.:
– barnedåb
– konfirmation
– vielse
– velsignelse
– begravelse

skal ske via telefon til kirkekontoret eller til en præst.

Henvendelse vedr.:

– attester
– fødselsanmeldelse
– navneændring
skal via telefon til kirkekontoret.

Bemærk at der er særlige regler hvis man bor i og/eller er fødselsregistreret i Sønderjylland

Her finder du os